Jóga

Kezdőlap / Jóga

JÓGAÓRÁK

Ha meg kellene határozni a Jóga lényegét, azt mondanánk: egy út, visszatalálás önmagunkhoz, a testi és szellemi megtisztulás olyan dolgoktól, amelyek zavarják és akadályozzák a fejlődésünket. A jóga segítségével megismerhetjük, ugyanakkor ki is terjeszthetjük saját határainkat, és visszatalálhatunk valódi Énünkhöz.

NALINÍ NŐI JÓGA

A jógagyakorlatok sokféleképpen hatnak szervezetünkre: hatással vannak az izmainkra, a csontjainkra, az erekre, idegekre, mirigyekre. Minden szervünkre és minden szervrendszerünkre. Testünkre, lelkünkre, szellemünkre.

A Naliní női jóga sajátossága, hogy finomságával, rezgéseivel, gyakorlataival fizikai és finomabb szinten is elősegíti a nőiség átélését és a nőiség-tudatosságot. Visszavezet a természetes nőiséghez.  Légy nyitott, figyeld a lelked sóhaját, figyeld tested mélyebb, belső üzenetét. Törekedj az egyensúlyra életed minden területén, melyhez a női körben eltöltött Én-időd sok segítséget nyújt.

Mire számíthatsz az órán:

  • fizikai szinten a test, a női test egészségét szolgáló jógagyakorlatokra, légző és koncentrációs gyakorlatokra, mudrákra, bandhákra
  • a medencealapi izmok kondicionálására
  • a lélek és szellem táplálására gondolatébresztő beszélgetésre
  • női szerepek, minőségek, női tudatosság értelmezésére, mélyebb megértésére
  • női életszakaszok és a női ciklus megélésének támogatására
  • stresszoldó módszerekre
  • testi és lelki blokkoldásra
  • önismertet és önbizalom fejlesztésre
  • női problémák lehetséges okainak és megoldásának tárházára
  • női kör támogató erejére

A jóga nem csak mozgás, hanem az önismeret és tudatosság útja is.

Célom újra felfedezni a nőiséget, feléleszteni és visszahozni a világunkba a női, a szelíd, teremtő erőt. Ennek tudatában és erejében már képesek vagyunk társunkat is rávezetni a változás útjára, hogy közösen visszabillenjen az egyensúly. Az az egyensúly, melyben férfi és nő egymást kiegészíti, egyenrangú szövetségesek, nem vetélytársak, és képesek kiteljesedni és valami önmagukon túlmutatót alkotni életükben, kézen fogva menni az Egységbe vezető úton.

Gerincbarát – tartásjavító óra a jóga segítségével

Ülőmunka, derékfájás, vállfájdalom, stressz, leterheltség, állandósult fáradtság… Ha bármelyik szóban magadra ismersz, valószínűleg elgondolkodtál már, hogy megoldást keress a problémára. Én a gerincbarát mozgásórámmal egy hatékony megoldást kínálok számodra.

A gerinc központú jógaórákon a gyakorlatok során megtapasztalhatod a tudatos testtartást. Ez segít megőrizni napközben is a fizikai test egészséges, helyes pozicionálását. Hajlékonyságot, jól funkcionáló ízületeket érhetsz el. Elsődleges célja  az egészséges gerinc megőrzése, ill. segítség annak  helyreállításában. Nyújtja  és erősíti a mély hátizmokat, a csuklyásizmot, a váll  , a vállöv, a csípő izmait, a gerincmenti izmokat. Az izületekben teret hoz létre, melynek hatására növelhető a beszűkült mozgástartomány. Rendszeres gyakorlással  csökkenthető a fájdalom a váll, a hát és a deréktájban. A testtartás javításán túl segít oldani  a stresszt, növeli a fizikai és pszichikai teherbírást, segít  az ülő életmód negatív fizikai hatásainak enyhítésében.

Elsődleges szerepe a prevenció, az egészségmegőrzés, de a teljes fizikumot szisztematikusan fejleszti, kiegészíti és hatékonyan támogatja az egyéni gyógyító eljárásokat is.

Relaxációval és a légzés tudatos figyelésével, légzőgyakorlatok segítségével az idegrendszer megpihen. Nyugalmat tudsz varázsolni önmagadba.

Kérlek Benneteket, hogyha gerincproblémátok van, konzultáljatok háziorvosotokkal vagy szakorvossal, hogy csoportos mozgásterápián részt vehettek-e.

 

Hasznos tanácsok gyakorlóknak

Jóga előtt három órával már nem jó nehezen emészthető ételeket fogyasztani. Legfeljebb két órával a gyakorlás előtt némi gyümölcsöt, könnyen emészthető salátát egyél.

Az órai viselet laza, kényelmes gyakorlóruha. A tapasztalás oldaláról és energetikai szempontból is mezítláb érdemes gyakorolni. Ha ez valami miatt nehézséget jelent, akkor mindenképpen szükséges egy pár tiszta zokni is. Átöltözésre van lehetőség.

Eszközök a gyakorláshoz rendelkezésre állnak a teremben, de ha a saját, jól megszokott matracod szeretnéd használni, azt természetesen hozhatod magaddal.

A zavartalan gyakorlás érdekében kérjük, hogy mindenki 10 perccel előbb érkezzen, hogy még legyen ideje átöltözni, ráhangolódni az órára.

Mindeki a saját testének és adotságainak megfelelően gyakoroljon.  Ne felejtsük el, hogy senkit sem kell megelőznünk, legyőznünk, túlszárnyalnunk a gyakorlatainkkal.

Ha megfelelően végezzük az ászanákat akkor sehol nem érezhetünk fájdalmat a testünkbe.

Reggeli jógázáskor tapasztalhajuk, hogy végtagjaink még merevebbek, nehezebben mozognak, viszont a korán végzett gyakorlás nagyon jó felkészülést jelent a nap hátralevő részére.

Az esti jógázáskor minden ászanát könnyebben tudunk elvégezni, és segítségükkel az egész nap során felgyülemlett feszültségtől is sikerül megszabadulnunk.

MIÉRT ÉRDEMES JÓGÁZNI?

Egy kis inspiráció, ha éppen nem lenne kedved ráállni a jógaszőnyegre. Gauranga Das listája:

Fitten tartja a testet.
Erősíti a mentális egészséget.
Erősíti az immunrendszert.
Csökkenti a stresszt.
Lelassítja az öregedést.
Javítja az alvásminőséget.
Fejleszti az ízületi mobilitást.
Fejleszti az izomerőt.
Csökkenti az aggodalmakat.
Önbizalmat ad.
Növeli az élethosszt.
Erősíti a csontokat.
Erősíti a szívet.
Javítja a testtartást.
Megelőzi az öregkori leépülést.
Csökkenti a hátfájást, a derékfájást.
Csökkenti a csontritkulás kockázatát.
Csökkenti a depressziót, növeli az életkedvet.
Megelőzi az izomsorvadást.
Növeli az energiát és az állóképességet.
Fejleszti az egyensúlyt és a koordinációs képességeket.
Javítja a koncentrációt.
Csökkenti a fáradtságot.
Javítja az életminőséget.

Gyerekjóga

A gyermek számára a szabad mozgás az, ami a világ és a környezet megismeréséhez vezet.

 

 

A gyermekek alapvetően eltérő megközelítést, odafordulást igényelnek, mint a felnőttek. A tudatosodás, testfejlesztés náluk is fontos szempont, azonban az életkorra jellemző fejlődési szakaszok támogatása az elsőrendű cél.

A gyerekjóga segít fejleszteni a mozgáskoordinációt,  javítja a tartást, a gyermekek megtanulják a helyes légzéstfejlődik a koncentráció és relaxáció képessége játékos, élvezetes formában.

 

Gyerekjóga jótékony hatásai:

– aktiválja a szervezet védekező mechanizmusait
– szimmetrikusan erősíti és nyújtja az izmokat
– javul a testtartás
– a mozgások és mozgásfolyamatok koordinációja tökéletesedik, a finom motorika fejlődik
– valóságos és biztos testérzet alakul ki
– a test feletti uralom magabiztosságot és önbizalmat ad
– fejlődik az egyensúlyérzék, ami a belső stabilitásra is hatással van
– élesednek az érzékszervek
– idegrendszer regenerálódik és stabilizálódik
– megnő a gyermekek kitartása és az akaratereje